tisdag 27 september 2011

sjukledigheten fortsätter

Var faktiskt sedan till läkaren igår. Konstaterades att min lunginflamation sitter så pass djupt
att sjukledigheten fortsätter... Har ingen feber mera. Bara haft stägring på kvällen. Idag först dagen man börjar känna sej normal! Pencilinen har börjat göra sin verkan! Hosta har jag fortfarande. Så sjukledig ännu imorrgon. Torsdag far jag på jobb. Nu har maten med börjat smaka igen så där småningom.
   Förstod med på en av mina arbetskompisar att många lär ha fått lunginflamation nu i höst! Måste vara denna fuktiga och varma höst som orsakat detta? Allt kom ju med i en smäll åt mej! Norm brukar man ju ha förkänningar! Hade inte ngra alls. Förutom att på måndag kvällen i förra veckan började jag känna mig litet frusen och lite ont i halsen så jag hoppade över zumban, for hem istället! Tisdag morrgon vaknar jag med stägring, 37,1, hade hela natten hostat och hållit på och kvävas i slem som bara rann ner genom halsen... hade frysit och svettas om vartannat hela natten, hade även sjukt i halsen och i bröstet. For till företagshälsovårdaren, sjukskriven två dagar. skulle dock på jobb på onsdagen om jag hade blivit i skick efter en dag... Men, tisdag kväll har jag 38,5 grader feber. Onsdag, stägreing på morrgonen, feber på kvällen. hemsk hosta. Torsdag, far till läkare och konstateras att det är lunginflamation. Pencilinkur på 10 dagar skrivs ut. Ja... Detta är sjukdomens förlopp.
    Hört även att det finns flunsor som går över efter ngra dagar, men den med lunginflamation får ni den så är ni nog tyvärr en vecka borta från jobbet!  :(  
    Själv sov jag idag till ett tiden. Är så förb skönt att sova när man är sjuk! Finns inget bättre botemedel! Drick massor med vätska och ät lite men nyttigt och sov! Vila är kroppens bästa medecin när den är sjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar